שלום אורח
רכישת מצלמה

מדריך לרכישת מצלמה דיגיטלית

החלטת לרכוש מצלמה דיגיטלית חדשה אך אינך יודע מהיכן להתחיל? באמצעות המאמר הבא תוכל לעשות קצת סדר במושגים השונים ובמרכיבים השונים, אשר עליהם כדאי לשים לב בטרם רכישת מצלמה דיגיטלית חדשה.

מאיפה מתחילים?

בשלב הראשון, נסה לחשוב על תקציב משוער שתהיה מוכן להוציא על המצלמה. הגדר לעצמך טווח מחירים ורשום את הסכום המשוער בצד. אין טעם להתחיל לחפש מצלמה חדשה אם אינך יודע מראש כמה תהיה מוכן להשקיע במוצר החדש. מחירי מצלמות דיגיטליות יכול לנוע מכמה מאות שקלים בלבד לכמה אלפי שקלים (ואף עשרות אלפי שקלים למצלמות סופר מקצועיות, עם עדשות מקצועיות ואיכותיות במיוחד).

מה השימושים שלך?

בשלב השני, אנו מציעים לך לחשוב על השימושים המרכזיים שלך באותה מצלמה. נכון, השימוש המרכזי הוא לצילום, אך האם המצלמה תשמש לך לצילומי אירועים משפחתיים, צילומי טיולים וכדומה, או לצילומי ספורט, תחרויות למיניהן, צילומי לילה רבים וכיוצא בזה? באמצעות תשובות לשאלות הללו, תוכל לגבש בצורה יעילה יותר את המטרות העיקריות שלך, כמו גם הציפיות מהמצלמה החדשה.

לדוגמא: במידה ואותה מצלמה דיגיטלית תשמש אותך לצילומי ספורט רבים, מומלץ לבחור מצלמה מהירת תגובה, אשר מתפקדת טוב במיוחד במצבי תנועה וספורט. במידה ואתה מחפש מצלמות דיגיטליות לצילומי לילה, כגון צילומים במועדונים, אירועים, חתונות וכדומה, תהיה זקוק למצלמה עם יכולות צילום טובות בסביבות חשוכות יחסית.

הגודל הוא הכל

אכן כך. הגודל אמנם לא קובע בצורה חד משמעית אם המצלמה תהיה איכותית או לא (לא מדובר כאן על גודל העדשה), אך הגודל כן ישפיע על אופי הצילום. לאחר שכבר מיפית בצורה יעילה את טווח המחירים הראוי והשימושים המרכזיים שלך מהמצלמה, הגיע הזמן להחליט מה יהיה גודלה של המצלמה הנבחרת. במידה ומרבית הפעילויות שלך יתבצעו בחוץ ובמידה ואינך זקוק לעדשה רחבה במיוחד, ייתכן שכדאי יהיה לבחור מצלמה קומפקטית יחסית, כזו שיהיה קל לנוע איתה במרחב ובפעילויות שונות. המצלמות היקרות יותר, לרוב כוללות עדשות רחבות וגדולות. אם אינך צלם מקצועי, אין לך צורך בכך. אם אתה שואף להיות צלם מקצועי, אך נמצא עדיין בתחילת דרכך, מומלץ לרכוש מצלמה בגודל בינוני, אשר תאפשר לך להרחיב את העדשה בעתיד, במידה ויהיה צורך בכך.

זכרו:מצלמות עדינות מידי, לא מתאימות לצילומי שטח בתנאים קשים. לכן חשוב לבחור במצלמה עם גוף מתאים (חזק, חלש, גדול או קטן), בהתאם לשימושים המרכזיים שלכם והציפיות שלכם מאותה מצלמה דיגיטלית.
אל תרכשו מצלמה שהמליצו לכם עליה, אלה ריכשו את המצלמה המתאימה לכם, כמו שנאמר "מה שטוב לאחד לא בהכרח טוב לאחר"

 

לתמיכה טכנית: 04-9968669 בין 10 בבוקר ל 4 אחר הצהריים.
בשיתוף: חנויות וירטואליות | פרסום חינם | צימר | הדפסת תמונות